lunes, 8 de enero de 2018

PRÀCTICA 3: EMMI PIKLER


Aquesta pràctica és una guia per a aprendre la teoria d'Emmi Pikler, la que és molt interessant per a qualsevol etapa de la infància.







El començament del desenvolupament del xiquet està determinat essencialment per la motricitat. En els primer mesos d’edat del nadó, el moviments són veritables manifestacions del seu desenvolupament psicològic. Aquesta motricitat es desenvoluparà amb més precisió i seguretat si creem un ambient segur de llibertat per als xiquets, on el rol de l’adult és acompanyament no invasiu i testimoni dels seus èxits.

Els treballs d’investigació de l’Institut Lóczy i de la doctora Emmi Pikler ens indiquen que la intervenció directa de l’adult durant els primer estadis del desenvolupament motor no és una condició prèvia per a l’adquisició d’aquests estadis, perquè en condicions favorables els xiquets aconsegueixen regular-se per si mateixos , per la seua pròpia iniciativa, amb moviments de bona qualitat ben equilibrats i cada vegada més complexos.



ELABORACIÓ DE LA PRÀCTICA



Entrega 1 de desembre


  • DATA: DIVENDRES 17 DE NOVEMBRE


ASSISTENTS: Miriam Cholbi Castelló, Josep Gualde Server, Raquel Novella del Fresno.

TASCA:
Organització de les tasques que té que fer cadascú a sa casa, per a que al dia indicat els membres del grup quedem estiga tota la informació buscada i seleccionada.




  • DATA: DILLUNS 20 DE NOVEMBRE


ASSISTENTS: Miriam Cholbi Castelló, Josep Gualde Server, Raquel Novella del Fresno.

TASCA:
Subratllar els dos articles i veure els vídeos proposats de forma individual.

DIFICULTATS: La única dificultat trobada en aquesta part és la dificultat de comprensió a l'hora d'entendre la seua teoria, ja que per a entendre-la tenies que llegir els articles o veure el video diverses vegades.




  • DATA: DIMECRES 22 DE NOVEMBRE


ASSISTENTS: Miriam Cholbi Castelló, Josep Gualde Server, Raquel Novella del Fresno.

TASCA:
Vam quedar a la biblioteca per a mostrar la informació que havia trobat cadascú, seleccionar-la i ja anar estructurant el treball per a que començara a tindre forma.

DIFICULTATS: La major dificultat de tot el treball. Seleccionar la informació de cadascú per a que no es repetira i eliminar la informació més irrellevant per al enfocament del treball.

  • DATA: DIJOUS 23 DE NOVEMBRE

ASSISTENTS: Miriam Cholbi Castelló, Josep Gualde Server, Raquel Novella del Fresno.

TASCA:
També vàrem quedar a la biblioteca per a seguir avançant el treball, el treball ja va prenent forma.


  • DATA: DIMARTS 28 DE NOVEMBRE.


ASSISTENTS: Josep Gualde Server, Raquel Novella del Fresno.

TASCA:
Un altra vegada vàrem quedar a la biblioteca per a ja finalitzar el treball, ens faltaven fer uns petits retocs i corregir les faltes d'ortografia que havien pogut tindre. Després de 4 hores a la biblioteca el treball estava fet i preparat per a enviar al professor.

DIFICULTATS: Preocupats perquè no ens quedava gaire temps i el treball es tenia que entregar el dia 1, la última part i els retocs finals els vàrem tindre que fer a contra rellotge.




Aquesta pràctica ens ha ensenyat a educar i tractar els xiquets per a que evolucionen de forma sana, sense malalties i sense accidents. També a tindre clara la clau per a cuidar un xiquet i per a ajudar-li a avançar ja que observar el xiquet amb pau i tranquil·litat és el principal.

Cal deixar llibertat en el que a adoptar posicions es refereix i així estes permetran una gran flexibilitat i disponibilitat corporal amb el pas del temps.

El xiquet pot aprendre per si mateix si els entorns són adequats.
Treballant amb els alumnes amb paciència i amb amabilitat s´aconsegueixen majors i millors resultats al cap dels anys.








ENLLAÇOS IMPORTANTS:

Equip d’Atenció Primerenca del Sector Manacor-Campos (2006), Infància i prejudici (El moviment en el primer any de vida), balearweb.net. Recuperat de: http://www.balearweb.net/plataforma06/Biblioteca/Infancia_i_prejudici.pdf


Vídeos visualitzats:


• Urdiain, Nerea (2015), Moverse en libertad, El Instituto Lóczy. Youtube.com. Recuperat de: https://www.youtube.com/watch?v=dxWCR0ruwWk


• Farbman, Laura (2014), Locky, un hogar para crecer. Youtube.com. Recuperat de: https://www.youtube.com/watch?v=3eMnOsoK2Ws&t=2141s




INFORMACIÓ COMPLEMENTARIA:
• Articles proporcionats pel professor de l´assignatura sobre la vida, aportacions i pensament d´Emmi Pikler.













No hay comentarios:

Publicar un comentario